היריד החברתי בשטוטגרט Social Marketplace

היריד החברתי בשטוטגרט Social Marketplace

מודל היריד החברתי פותח בהולנד על ידי קבוצה של עמותות, קרנות, ומומחים בתחום השיתוף, ואומץ בגרמניה על ידי עשרות ארגונים ברחבי המדינה, ביניהן הסוכנות ללמידה חברתית, עמותה הממוקמת בעיר שטוטגרט המקיימת את השוק אחת לשנה. מודל העבודה מתבסס על כך ששותפות בין מגזרים הוכחה (כך לפי הארגון) כמנוע לקידום פתרונות חדשניים לאתגרים חברתיים ולעיצוב קהילות מקיימות. היריד הוא אירוע המשמש ככר להפצת רעיונות של אחריות משותפת על המרחב, הוא עושה זו בדרך של חיבור בין ארגונים קהילתיים לעסקים, באופן המאפשר לכל אחד מהשותפים להציג את המשאבים הנכונים עבורם לקבל ולתת. הירידים מפגישים אנשים ויוצרים פלטפורמה לאינטראקציה עסקית- חברתית מסוג חדש.

עקרונות מנחים:

  • כסף הוא טאבו – על שני הצדדים נאסר להשתמש בכסף כבסיס לשותפות אלא על שירותים, שעות עבודה, ומענה על צרכים משותפים.
  • הכנה מראש – הארגון היוזם את היריד מוביל תהליך מקדים הכולל סיוע באיתור והגדרת משאבים וצרכים. כל השותפים מגיעים  לאירוע מוכנים: הארגונים עם רשימת צרכים ברורה, והעסקים עם משאבים ויכולות שהם מעוניינים להקצות.
  • שדכנות – מובילי האירוע משמשים כ"שדכנים" בזמן האירוע, ומחברים בין המגזרים לשיחות הבהרה מהירות בסגנון "ספיד דייט"
  • חתימת חוזה מחייב – במידה והגיעו הצדדים למכנה משותף מוסכם הם חותמים על חוזה מחייב וברור הכולל לוחות זמנים ואת תוכן המחוייבות בין הצדדים.
  • הגדלת ההיכרות בין המגזרים - כהשלמה למהלך החיבור הבין מגזרי מקיימת הסוכנות ללמידה חברתית מגוון קורסים, ביניהם התמחות מנהלים: תוכנית שבה מנהלים במגזר הפרטי מגיעים להתמחות ממוקדת (של כשבועיים) בעמותות כדי להכיר את הצרכים ואופן הפעולה של ארגוני החברה האזרחית.
בנק הדוגמאות של המרכז לקיימות מקומית

מגוון וכמות הפרויקטים בתחום הקיימות המקומית, בארץ ובעולם, בשלל סדרי גודל ותחומים, הוא סיבה טובה להתרגשות. התסיסה המבורכת הזו היא הזדמנות פז לקבלת השראה, ליצירת שיתופי פעולה וללמידה מהצלחות. אתם מוזמנים לשוטט ברחבי בנק הדוגמאות וללמוד מאחרים. רוצים לתרום דוגמא? צרו עמנו קשר!